Slik trener jeg etter fødselen, + mitt treningsprogram.

Jeg trener tre ganger i uken, om ikke mer. Det er først den siste uken jeg har klart å gi enda litt mer på gymmen. Jeg har begynt med styrketrening for fult, og trappet litt mer ned på løpingen. Grunnen til at jeg har «byttet litt om» på de to, er fordi jeg var mest opptatt av å få noe av kondisen min tilbake. Jeg ville liksom kunne gå opp trappene uten å måtte legge meg ned foran leiligheten i 2 min, hver gang jeg hentet posten! Anyway, første tur på mølla var helt grusom, og det er jo helt naturlig. Jeg har vært gravid, sengeliggende og hatt en del kompliksjoner. Nå går det mye bedre, og selv om jeg må ta litt ekstra pauser under løptimen, så begynner det å komme seg. 

Når det kommer til styrken så er den også veldig viktig. Jeg har sikkert mistet alle musklene mine fra i fjor, og det er kanskje ikke så rart med tanke på at jeg så og si var sengeliggende i 9 mnd :p

En løpekropp trenger og styrketrening, og det er derfor jeg fokuserer mer på styrke akkurat nå i steden for løping. Jeg som person er avhengig av at kropp og hode er plass, ellers funker jeg ikke i hverdagen ;) Løpingen er jeg selvfølgelig fortsatt veldig glad i selv om jeg fokuserer litt mer på styrke nå enn ellers, så når det nærmer seg vår kommer jeg til å fokusere litt mer på løping. Må ta vare på kondisen også, hehe. 

Tights/ Her, Sko/ Her

Trening tre ganger i uken kjører jeg slik: En dag med overkropp, en dag med løping og en dag med underkropp. Hvis du ikke kan/eller ikke husker hvordan en av øvelsene under gjøres, bare google it før du skal ta den, og så prøver du ditt beste. Dette er ganske enkle øvelser!

TRENINGSPROGRAMET MITT!

Overkropp – Rygg, skuldre, bryst, armer.

Pull-ups med strikk. 10 ( tar 12 når jeg føler jeg klarer mer) pullups x 3

Roing (kabel) 10 x 3

Kabelkryss 10 x 3 

Hammercurl hantler 10 x 3

Bieceps curl 10 x 2

Push down 10 x 2

Løping – intervaller. Løpetime på 30 min.

Hvis det ikke er time, så jogger jeg i 15 min, og 15 min med intervaller.

2 min på (løpefart har jeg på 12), 1 min pause. 2 min på, 1 min pause. i 15 min.

Underkropp – Mage, ben, legg.

God gamle sit-ups. Jeg bruker å ligge på en stor ball. 10 x 3

Benhev fra benk. Ligg på ryggen og løft bena opp. 10 x 2

Planke i 2 min. 2 ganger.

Hiptrust med strikk. 10 x 3

Leg curl 10 x 3

Anja

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

10 kommentarer

  1. For engangsskyld en blogger som viser til et realistiske, enkelt og fin treningsprogram etter en fødsel! Ærligheten din og måten du viser den faktiske hverdagen som gjør folk glade i å lese din blogg. Tipp topp tommel opp

    1. Anja Johansen

      =) Tusen takk!! :D

  2. Heisann:) Dere som er litt dreven i svømmingen , hvilke svømmebriller til barn bruker dere? Vanskelig å finne i jungelen

    1. Anja Johansen

      Hehe hei, vi har noen helt enkle som vi kjøpte i butikken inne ved svømmehallen her ute på Fornebu :) Vet ikke hva de heter :/

  3. JA til flere treningsprogram-innlegg! Tusen takk <3

    1. Anja Johansen

      He!! Nå ble jeg glad :) hehe, så kult at du likte det ;) Klem

  4. Karoline

    Hei! Har ikke noe med dette innlegget å gjøre, og er heller ikke ment som kritikk for at dere gir MME, men ville bare informere deg:
    https://m.youtube.com/watch?v=SRhH4GH2DBY&feature=youtu.be

    Fortsett for all del å gi Maud Nan, men er kanskje ikke nødvendig å gi Nestlé gratis reklame ved å legge ut bilder av det!

    For å unngå misforståelser (fordi jeg vet hvor sårbar man er som mamma) så er det absolutt ikke ment som kritikk! Jeg digger deg, men har fått litt bismak av bildene du deler av Nan, selvom jeg på ingen måte mener du må slutte med å gi MME/Nan.

    1. Anja Johansen

      Hei du, tar det ikke som kritikk, og det er helt greit at du vil dele :) Jeg har aldri hørt/sett noe av dette. Nå er det ikke meningen at Nestle skal få denne gratis reklamen, men heller det at jeg vil gi et HEI til andre flaskemødre også, som ikke kan amme :)
      Så ikke tenkt på det, syntes det var fint at du delte :) Klem

      1. Karoline

        Hei igjen! Ser at jeg formulerte meg litt feil! Synes det er kjempebra at du deler flaskebilder og er åpen om at du gir erstatning, jeg mente bare at du ikke trengte å dele bilder av selve Nestlépakka (slik de får gratis reklame) :-)

      2. Anja Johansen

        Hehe ja skjønte at det var det du mente ;) Null stress. Klem